FAQ

Kundservice

Handla & Betala

Vad kostar frakten?

Frakten kostar för närvarande 49kr - Fraktfritt vid köp över 5000;-

Vad innebär "BESTÄLLNINGSVARA" ?

BESTÄLLNINGSVARA innebär att produkten inte finns i vårt lager.
Men den kan finnas för omgående leverans hos leverantör, så det behöver inte betyda att leveranstiden är längre.
Men, står det beställningsvara på en produkt så vill vi att ni kunder har överseende med att leveranstiden kan dra ut på tiden.

Kontakta oss gärna om du vill veta leveranstid på den produkt du önskar köpa

Skickar vi till utlandet? / Do we ship outside Sweden?

Ja, vi skickar även utomlands.
Har du hamnat på denna sidan men vill ha leveransen utomlands får ni istället besöka vår Internationella hemsida
www.ventilationsshopen.se/int

Fraktpriset är då 299 SEK

//

Yes, we also ship abroad.
If you have ended up on this page but want the delivery abroad, you can instead visit our International website
www.ventilationsshopen.se/int

The shipping price is then SEK 299

Säljer ni till Företag?

Ja, vi säljer till både privatpersoner och företag.

Ni kan välja om ni vill handla som Privat eller Företag längst upp på sidan

Vilka betalningsalternativ har ni?

Vi har olika betalningsalternativ via SVEA Ekonomi.
Kortbetalning, Faktura, SWISH, Månadsfaktura och Delbetalning.

SVEA Ekonomis Köpvillkor hittar ni HÄR

Order & Leverans

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden på lagerförda varor är 1-5 dagar (beroende på vart i landet du bor)
Om du lägger din order innan kl: 10.30 (helgfri vardag), skickas din order samma dag!

Specialbeställda varor, som t.ex vissa spiskåpor/köksfläktar är leveranstiden något längre, då vissa utav dessa tillverkas på beställning.
Aggregat har även de en längre leveranstid.

Har ni frågor är det bara att kontakta oss, så kollar vi leveranstiden för just din beställning!

(Under vecka 28-31 är leveranstiden något längre)

Retur & Reklamation

Jag har fått fel vara. Vad gör jag nu?

Om vi oturligt nog råkat packa fel vara i din order, så ställer vi givetvis allt tillrätta genom att skicka rätt produkt till dig.
Börja med att skicka ett mail till oss på support@ventilationsshopen.se där du beskriver vad som blivit fel.

Vi skickar med en retursedel i paketet med den korrekta varan, så du endast behöver skicka tillbaka den felaktiga varan tillbaka till oss.
Du som kund behöver givetvis inte betala något extra för detta!

Min vara var trasig vid leverans. Hur gör jag nu?

Vill du reklamera en vara så måste du först skapa ett ärende HÄR eller om du har ett login hos oss kan du skapa den direkt via din orderhistorik!
Sedan hjälper vi dig med resten.

Observera att du måste anmäla varan trasig senast fyra (4) dagar efter mottagandet.
Emballera därför av varan direkt vid mottagandet så skadan upptäcks i tid! 

Vad kostar det att returnera en vara?

Retur kostar 99kr
(Returer som överskrider 4kg eller volymvikten 14kg debiteras ytterligare 100kr)

Om du har beställt en produkt och vill nyttja din ångerrätt så skapar du först ett ärende HÄR eller om du har ett login hos oss kan du skapa den direkt via din orderhistorik!
(Läs våra köpvillkor för att säkerställa så du inte köpt en produkt där ångerrätt inte gäller!)

Lagstadgad ångerrätten gäller i 14dagar

OBS!
Returer som skickas till oss utan att ni anmält er retur till oss hanteras ej.

Jag vill returnera en vara

Om du vill nyttja din ångerrätt så fyller du i retur formuläret HÄR eller om du har ett login hos oss kan du skapa den direkt via din orderhistorik!
(Läs våra köpvillkor för att säkerställa så du inte köpt en produkt där ångerrätt inte gäller!)
Ångerrätten gäller i 14dagar

Retur kostar 99kr
(Returer som överskrider 4kg eller volymvikten 14kg debiteras ytterligare 100kr)


OBS!
Returer som skickas till oss utan att ni anmält er retur till oss hanteras ej.

Produktfrågor

Abonnemangsfrågor

Är det någon bindningstid eller uppsägningstid på filterprenumerationen?

Nej, ingenting sådant!

Det ända ni måste tänka på är att säga upp abonnemanget innan vald leveransmånad.
Om ni t.ex. valt att få era filter levererade i April, måste ni säga upp abonnemanget senast sista Mars.

Hur startar jag en filter prenumeration?

Det du först behöver veta är:
1. Vilket fabrikat har du ?
2. Vilken modell ?
3. Vilken version ?

Enklaste sättet är att sedan använda sig utav vårt kategoriträd.

När du sedan hittat rätt filter kan du börja med att säkerställa att det är rätt genom att jämnföra måtten på dina nuvarande filter.
Sedan är det bara att välja att börja prenumerera

Stöter du på problem är det bara att ringa eller maila oss, så hjälper vi dig!

036-4404408
support@ventilationsshopen.se

Övriga Frågor & Svar

Kontakta oss

Kontaktuppgifter

Vår proffsiga support hjälper dig!

Våra telefontider är:
Helgfria vardagar 9:30 - 15:30
Stängt 11:30 - 13:00

036-4404408

support@ventilationsshopen.se